BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, August 27, 2009

...Wanita Punca Zina...

Bila kita berbicara tentang perihal kemaksiatan di masa kini ianya nampk seakan2 tiada dpt di kawal lg.Pergi la shj ke mana2, ke kg2, ke felda2, ke pekan2, pergi la shj ke mana2, maksiat itu merata sudah.Manusia sudah tiada lg rs segan silu. Tiada lg rs takut gerun kpd ALLAH SWT. Maksiat dilakukn di khalayak ramai. Si pelaku maksiat terang2an melakukn nya di hadapan umum.Dosa2 terhadap mrk yg melakukn maksiat kini sudah di pandang sepi. Tidak gerun lg dgn seksaan yg telah dijnjikn.Penzinaan bkn lg perkara yg asing. Bahkn anak2 remaja yg masih bersekolah tidak sedikit yg sudah kehilangan maruah diri! Anak2 luar nikah yg lahir tanpa ayah yg sah makin hari makin bertambah.Zaman sudah berubah. Anak2 remaja sudah bebas melakukn apa shj. Ibubapa sudah tiada kuasa melarang menghalang kehendak anak2 mrk.Sesungguh nya ALLAH SWT Yg Maha Bijaksana telah menciptakn manusia dan jin mempunyai nafsu dan keinginan.Mereka2 yg tersalah gunakn nafsu ini akan membawa kpd lembah kehinaan.
Seperti yg kita lihat di akhir2 ini.ALLAH SWT berfirman dlm surah Yusuf : 53"
Dan tiadalah aku berani membersihkan diriku; sesungguhnya nafsu manusia itu sangat menyuruh melakukan kejahatan, kecuali orang-orang yang telah diberi rahmat oleh Tuhanku (maka terselamatlah dia dari hasutan nafsu itu). Sesungguhnya Tuhanku Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani."
Nafsu itu hakikatnya adalah semata2 mahu menurut kehendak yg tiada terbatas & menuntut kepuasan tanpa pertimbangan akal tentang baik buruk nya.Berkaitan dgn nafsu,
Rasulullah saw pernah bersabda yg mksd nya,
"Orang yg cerdas itu dpt menundukkn nafsunya dan beramal bg persiapan slps mati, sedang org yg lemah itu ialah org yg mengikutkn selera nafsu nya & berangan2 (shj) utk (mematuhi) ALLAH AZZA WA JALLA."(Ibn Majah & At Tarmidzi)
Jelas sekali drp hadis ini ramai di antare kita telah termasuk dr golongan yg lemah! Tidak sedikit antara kita yg gagal mengawal nafsunya sendiri. Gagal menyalurkn tuntutan nafsu itu ke tmpt yg sepatut nya. Lantas drp itu kita lihat perkembangan kes2 kemaksiatan makin lama makin meningkat.
Nabi SAW bersabda mknanya :"(Antara tanda2 kiamat adalh) perbuatan zina akan berleluasa."(Bukhari & Muslim)ALLAH SWT berfirman dlm surah An Nur : 2 yg bermksd,"
Perempuan yang berzina dan lelaki yang berzina, hendaklah kamu sebat tiap-tiap seorang dari keduanya seratus kali sebat dan janganlah kamu dipengaruhi oleh perasaan belas kasihan terhadap keduanya dalam menjalankan hukum agama Allah...."(sehingga akhir ayat)ALLAH SWT telah menyatakan dgn jelas wanita yg berzina dan lelaki yg berzina. Wanita pd ayat ini di dahulukn drp lelaki krn menurut para ahli tafsir kebykkn punca kpd penzinaan adalah disebabkn wanita!Namun cuba kita perhatikn dlm surah al Maaidah : 38 yg maksd nya,
" Dan orang lelaki yang mencuri dan orang perempuan yang mencuri maka (hukumnya) potonglah tangan mereka sebagai satu balasan dengan sebab apa yang mereka telah usahakan, (juga sebagai) suatu hukuman pencegah dari Allah dan (ingatlah) Allah Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana."
Dlm ayat di atas ALLAH SWT telah menyatakn org lelaki mencuri dan kemudian baru org pmpn mencuri. Ini krn menurut ahli tafsir kejadian kecurian lebih byk dilakukn oleh org lelaki. Lantaran itu ALLAH telah menyatakn org lelaki mencuri baru disusuli oleh org pmpn yg mencuri.Tp dlm ayat 2 surah An Nur di atas wanita berzina dinyatakn dahulu diikuti lelaki berzina.Jika di lihat pd realitinye kini,maaf, sememang nya para wanita itu sendiri yg menjadi punca utama peningkatan kes2 zina ini! Dan para wanita tidak harus cepat melatah dgn kenyataan ini!Semahunya wanita2 mase kini harus melihat kmbali apa salah dan silap sehingga dikatakn menjadi punca penzinaan ini.Dr segi pemakaian, pergaulan, percakapan, dan mcm2 segi yg harus di nilai kmbali.Tidak sedikit para wanita zaman ini yg bertudung tp memakai baju yg ketat dan seluar yg sendat!Sehingga terlihat olehnya bentuk tubuh. Yg mendtgkn ghairah kpd kaum lelaki.Bg mrk cukup hnye sudah bertudung. Baju ketat ke seluar sendat ke, tiada peduli.
Tp agak nya mrk terlupa pd firman ALLAH dlm surah An Nur : 31 yg mksd nya,"Katakanlah kepada lelaki yang beriman agar mereka menundukkan pandangan dan memelihara kesopanan mereka. Itulah yang lebih suci untuk mereka dan Allah Maha Mengetahui apa yang mereka lakukan. Dan katakanlah kepada wanita beriman agarmereka menundukkan pandangan dan memelihara kesopanan mereka danagar mereka tidak memperlihatkan kecantikan mereka serta perhiasankecuali apa yang biasa dilihat dan hendaklah mereka melabuhkantudung hingga menutupi dada mereka dan tidak mempamerkan kecantikanmereka kecuali kepada suami mereka.....(sehinga akhir ayat)"
ALLAH SWT menyatakn bhw kain tudung itu harus dilabuhkn sehingga menutupi bahagian dada.Yg terjd kini sebaliknya pula. Kain tudung yg labuh diselakkn ke belakang supaya terlihat org ramai dada mrk!Itu baru dilihat dr wanita yg bertudung. Belum lg yg tidak memakainya. Bermcm2 fesyen. Ada pula yg berpakaian hnye semata mahu menarik perhatian para lelaki. Ada pula yg lebih berani memakai pakaian tp bertelanjang!
Benar lah hadis Nabi yg mksd nya,"
Ada dua golongan ahli neraka yang belum pernah aku melihatnya, iaitu kaum lelaki memegang cemeti seperti ekor sapi yang mereka gunakan untuk memukul orang lain, dan wanitawanita yang berpakaian tetapi mereka bertelanjang (pakaian tiada menutup aurat kepala dan badan sebagaimana yang diperintahkan oleh agama), yang berjalan melagak menggoyangkan bahu, kepala mereka seperti bonggol unta yang condong. Mereka tidak boleh masuk syurga bahkan tidak boleh menghidu baunya, padahal bau syurga itu sebenarnya dapat dihidu dari jarak sekian, sekian (yang cukup jauh).(Hadis riwayat Muslim)
Dr segi pergaulan pula kita lihat betapa para wanita ini yg sudah berani membonceng motosikal bersama lelaki yg hanya baru dikenali tak smpai 1 jam!Jgn terkejut mmg ini kenyataan nya. Para wanita kala ini sudah tidak segan silu, sudah tidak takut lg mengikut mana2 lelaki yg baru dikenali.Bahkn smpai ade yg lari meninggalkan rumah, meninggalkan ibubapa yg telah menjaga mereka berbelasan tahun hanya demi mengikut hawa nafsu mereka. Lari utk hidup bersama teman lelaki yg baru dikenali belasan hari!Di mana agak nya salah didikan anak2 ini??Sebenarnya tulisan ini bukan hanye semata mahu menyalahkn para wanita atas segala kemaksiatn yg berlaku masa kini.Sebaliknya tulisan ini di tulis sekadar utk menasihati dan memberi kesedaran dan membuka minda para wanita agar lebih berfikir terhadap apa yg dilakukan.Di bawah ini disenaraikan beberapa seksaan yg telah dijanjikan bg mrk yg berzina. Sama ada wanita atau lelaki.Semoga ALLAH melindungi kita darinye.1. Penzina wanita akan digantung dgn mengantungkn buah dada mrk dlm suasana panas.2. Akan disebat dgn cemeti api.3. Akan digigit oleh ular2 api yg menakutkn.4. Faraj penzina akan berbau amat busuk sekali.5. Akan dibakar atau diselarkn muka2 mrk dgn api.6. Para penzina akan ditimpa pelbagai penyakit di dunia sebagai balasan drp ALLAH. Antaranya aids, siphilis, dan gonorhea atau kencing bernanah.7. ALLAH SWT akan membangkitkn para penzina dr kubur nya dlm keadaan dahaga.
Nabi SAW bersabda mknanya:
"Wahai muslimin jauhi lah zina kerna pelakuannya mdtgkn 6 keburukn, 3 di dunia & 3 di akhirat.3 yg diperoleh di dunia adalh :
1)hilang nye seri di wajah
2)memendek kn umur
3)mdtgkn kefakiran3 yg diperoleh di akhirat adalh :
1)kemurkaan ALLAH
2)hisab yg buruk
3)azab neraka(Ahmad,Ibn Hibban & Al Hakim)
Sebenarnya byk lg seksaan2 yg telah dijanjikn bg para penzina ini. Namun di sini cukup sekadar apa yg dinyatakn diatas sbg suatu peringatan kpd semua.
ALLAH SWT berfirman dlm surah Al- Israa' : 32 yg mksdnya,
" Dan janganlah kamu menghampiri zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang jahat (yang membawa kerosakan)."
Semoga ALLAH melindungi kita drp perkara zina ini.Mane2 yg telah terlanjur mari lah sama2 kmbali ke pangkal jalan. Sungguh2 pintu taubat senantiasa terbuka luas utk kita. Mari lah sama2 kita memohon ampunan ALLAH SWT.

0 comments: